Open Maaltijd – 11 december

Soepen / Salades
Opgeven voor 7 december

60-jarig jubileum organist Gijs Meinten

Het is dezer dagen 60 jaar geleden dat broeder Gijs Meinten voor het eerst als organist een dienst begeleidde in Eemnes. Tijdens zijn diensttijd begeleidde Gijs in het Duitse Seedorf kerkdiensten. Begin jaren ’70 woonde Gijs met zijn gezin in Eefde waar hij het orgel bespeelde. Toen in 1973 het Liedboek voor de Kerken verscheen, werd hij ook voorzanger en leerde de gemeente liederen uit het Liedboek.

Thema-avond: Bidden met Thomas

Op dinsdag 16 april a.s. is er een gesprek aan de hand van enkele teksten uit de Navolging van Christus van Thomas à Kempis.

We willen ons verdiepen in enkele gebeden van hem en nadenken over wat wij hieruit kunnen leren voor onze huidige gebedspraktijk. De avond wordt geleid door onze wijkpredikant ds. Gert-Jan Codée.

Vanuit de pastorie

Vanuit de pastorie – week 16

Deze zondag mogen we het Heilig Avondmaal vieren. De nieuwe belijdende leden mogen voor het eerst aangaan. Zo kunnen we met hen verlangend uitzien naar de Avondmaalsdienst. Ons verlangen mag uiteindelijk gebaseerd zijn op het diepe verlangen van de Heere Jezus om met ons verbonden te zijn, zoals we afgelopen zondag lazen: “Ik heb er vurig naar verlangd dit Pascha met u te eten, voordat Ik ga lijden”. Lukas 22:15.