Afgelopen dinsdag was er een ambtsdragersontmoeting in Mastenbroek, georganiseerd door de Gereformeerde Bond, waarin ds. M.K. de Wilde uit Nunspeet (voorheen Sommelsdijk) een lezing hield over het jaarthema van de Gereformeerde Bond “Zie, Hij komt!”. Het was goed om over dit thema na te denken. De Heere Jezus komt als een dief in de nacht, onverwachts, zijn wij klaar om Hem te ontmoeten? Leven wij ook nu al met Hem?

Komende zaterdag en zondag is het startweekend. Goed om met elkaar het nieuwe seizoen te starten. Ook een mooie gelegenheid om elkaar als gemeenteleden beter te leren kennen. Er is een mooi programma in elkaar gezet. We zien er naar uit!

Van D.V. 22-26 september krijgen wij als gemeente bezoek van ds. James Lule uit Zuid-Soedan. Hij komt op uitnodiging van de GZB naar Nederland, waar hij een bezoek zal brengen aan Zwolle en daarna aan Wijk en Aalburg. Hij komt hier om te zich te verdiepen in de kerk in Nederland/Europa, maar ook om te delen van het kerk-zijn in Afrika. We zien uit naar dit bezoek. Hij zal op zondag 24 september in de ochtenddienst voorgaan. Hij spreekt Engels en zal vertaald worden.

Het is goed dat alles weer begint, na een periode van rust. Wat is het belangrijk om het geloof ook als rustpunt in het leven te hebben of te houden in alle drukte en onrust van alledag. “Mijn hart is onrustig tot het rust vindt in U, o God” bad de kerkvader Augustinus al.

Hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée