Inmiddels zijn we al meer dan een week thuis na een fijne vakantie in Spanje. We zijn met ons vijven naar Barcelona gereden, omdat onze dochter Naomi daar al sinds eind februari woonde vanwege haar stage. Vlakbij Barcelona stonden we op een camping, zo konden we genieten van de stad Barcelona, maar ook van de zee. Barcelona is een stad met prachtige gebouwen, waaronder de Sagrada Familia. Het was mooi om ook wat minder toeristische dingen te kunnen zien. Daarna zijn wij met de auto en vouwwagen op de veerboot gegaan en overgestoken naar het eiland Ibiza. Een prachtig eiland met mooie natuur. Ibiza is vooral bekend vanwege alle feestgangers. Op de tijden dat wij actief waren merkten we daar maar weinig van. Op zondag zijn we naar de internationale kerk op Ibiza geweest. Daar was net een groep jongeren aanwezig uit verschillende landen die evangelisatiewerk deed tijdens de nachtelijke uren. Ook daar wordt, net als hier met Sonrise, geprobeerd om jonge mensen te bereiken met de boodschap van het Evangelie. Ergens is het wonderlijk hoe weinig mensen met het geloof bezig lijken te zijn op een eiland waarop de prachtige schepping zo aanwezig is. Ook daar is het belangrijk om te getuigen.

Op de terugweg hebben we alle spullen van Naomi in de auto meegenomen en zijn we vanuit de hitte, want zeker de laatste dagen was het erg warm, weer naar de koelte, maar vooral ook de groene omgeving teruggereden. We zijn weer blij om hier te zijn.
Mooi om deze week ook gelijk te zien hoe er met de kinderen gezongen, gebeden en ge­sproken werd bij de Vakantie Bijbel Club. Het was een mooie opkomst, maar ook een mooi thema, dat op allerlei manieren werd uitgewerkt. Fijn dat er ook zoveel mensen weer hun schouders hieronder wilden zetten.

De komende week starten de scholen weer, spannend voor alle kinderen en jongeren, maar ook voor het onderwijzend personeel en de ouders. In de komende weken start ook weer het nieuwe kerkelijk seizoen. De voorbereidingen voor het startweekend zijn in volle gang. Ook de start van het nieuwe kringseizoen komt er weer aan. Zo is er op woensdagavond 13 september een avond voor de Bijbelkringen.
Komende dinsdag is er een ambtsdragersbijeenkomst in Mastenbroek en zo begint er van alles weer.

Voor de vakantie hadden we het in één van de Focusdiensten over Maria en Martha. Het is goed om ook in de komende periode niet te vergeten om aan de voeten van Jezus te zitten. Zeker in de drukte van het ‘gewone’ leven is het een uitdaging om daar de tijd en de rust voor te nemen.

Een hartelijke groet, ds. Gert-Jan Codée