Kinderoppas

Oppasdienst

Voor onze allerkleinste gemeenteleden en kinderen van gasten is er iedere zondagmorgen oppas tijdens de kerkdienst.

Kinderen tot 4 jaar zijn van harte welkom. In sommige gevallen ook voor kinderen ouder dan 4 jaar, overlegt dit gerust met een van de leden van de oppascommissie.

We hopen dat het voor hen en voor u fijne en goede oppasuurtjes mogen zijn.

Voor kinderen van 4 tot 6 jaar is er de Kleuterklimboom. Zie hiervoor de pagina “Kleuterklimboom“.

Brengen:

Een halfuur voor aanvang van de kerkdienst zijn er mensen van de oppas aanwezig, vanaf dat moment gaan we beginnen met het klaarzetten van de spullen (speelgoed, box e.d.).
Wanneer de eerste ouders met de kinderen komen en alle spullen zijn nog niet gereed, vinden wij het fijn als u uw kinderen nog even bij u houdt.
Voorzie de tas van uw kind duidelijk van zijn/haar naam.
Wilt u gebruik maken van het campingbedje, neem dan uw eigen linnengoed mee.
Schrijf bijzonderheden van uw kind op een briefje en geef dit aan een dienstdoend iemand van de oppascommissie.
U mag uw mobiele telefoonnummer ook achterlaten wanneer u dit prettig vindt. Vergeet dan niet om trilfunctie aan te zetten.

Tijdens de dienst:

In principe geven we geen fles of fruithap.
Als u uw kind met tijdens een doopdienst mee wilt nemen naar de kerk is dat mogelijk. Na het dopen zijn er mensen van de oppascommissie die de kinderen meenemen naar de oppas.

Voor de kinderen is de oppas het eerste contact met de kerk. We willen de kinderen ook iets van de kerkdienst meegeven en bovenal de zegen van God. Daarom nemen we de kinderen aan het einde van de dienst mee naar de kerkzaal. Zodat ook de kinderen de zegen van God mee krijgen. Als de kerkdienst is afgelopen gaan we terug naar de oppasruimte en kunt u uw kind(eren) daar weer ophalen.

Halen:

Wij vinden het fijn  als u eerst uw kind ophaalt na een speciale dienst, voordat u bijvoorbeeld doopouders of belijdenis-catechisanten een hand geeft. Zijn er nog vragen of opmerkingen, dan horen we dat heel graag van u. Er is altijd iemand van de oppascommissie aanwezig die u graag te woord wil staan. Ook zijn daar formulieren verkrijgbaar met iets uitgebreidere informatie.